Lab and IWB activities

Rimette le sedie sotto i banchi. Thank you!
Rimette le sedie sotto i banchi. Thank you!

3C - Tuesday January 23rd 2024

Sul foglio che vi è stato dato. Segnate Nome e cognome, classe e il risultato ottenuto alle prove.

Chi non ha portato le cuffie/auricolari si concentrerà sulle attività di Reading.

 

Choose untimed or timed activities,

among which L (listening) or R (reading):

 

A) ESERCITAZIONI:

 

LEGGETE BENE LE ISTRUZIONI E LE SPIEGAZIONI

 

 Ex1 (senza cronometro)

 

 

B) SIMULAZIONI come all'INVALSI:

 

NB: come succederà durante le prove Invalsi, non potete fermare l'audio per il listening.

 

Ex2 (con cronometro)

 

 


3F - Tuesday May 23rd 2023

A) - Future and be going to

 

1.   explanation: Be going tobe going to vs present continuous (read carefully, especially the second slide)

2.   ex1

3.   ex2

4.   ex3

5.   ex4

6.   ex5

7.   ex6

8.   ex7

 

B) Grammar: Will

 

1.   EXPLANATION - differenza fra futuri

2.   ex1

3.   ex2

4.   ex3

5.   ex4

6.   ex4 bis

7.   ex5

8.   ex6

9.   ex7

10.                ex8

11.                ex9

 

C) Conditional 0

 

1.   explanation

2.   ex1

3.   ex2

4.   ex3

5.   ex4

6.   ex5

 

D) Conditional 1

 

1.   explanation

2.   ex1

3.   ex2

4.   ex3

5.   ex4

6.   ex5

 

 


2C - Thursday May 11th 2023

MODAL VERBS


Welcome!

Come concordato, facciamo un po' di ripasso sui modali.

  1. Prima di svolgere gli esercizi, prendete il diario e segnate la data di oggi.
  2. Separate il foglio in 5 colonne: A - B - C - D -E
  3. Poi per ogni colonna segnerete ex1= .....%, ex2= ..... % ecc. Così farete vedere i vostri risultati a Mrs. Rabita. Se un risultato è uguale o inferiore a 65%, segnatelo e cercate di migliorare la vostra performance. Se l'esercizio non vi dà un voto, il solo fatto di completarlo vi regala 100%.
  4. Leggete bene le schede prima di iniziare gli esercizi.
  5. Alcuni esercizi propongono un Wall of Fame. Non è obbligatorio registrarsi. In caso voleste registrare il vostro score, mi raccomando, non inserite il vostro cognome.

Potrete tornare su questa pagina quando vorrete per ripassare se ne sentite il bisogno in futuro. 

 

Are you ready? Let's go!

 

A) Must / mustn't

scheda A1 - scheda A2

  1. ex1
  2. ex2 (NB: la forma interrogativa di must è molto rara, di solito di usa have to in questo caso)
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5 
  6. ex6 
  7. ex7

B) Have to

scheda B

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3 
  4. ex4

C) Must / have to - Mustn't / don't have to

scheda C

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5 
  6. ex6 
  7. ex7 (quiz by Mrs. M)

D) Should / shouldn't

scheda D

  1. ex1
  2. ex2
  3. ex3
  4. ex4
  5. ex5
  6. ex6

E) Mixed exercises

  1. ex1
  2. ex2 (sono tre esercizi di seguito)
  3. ex3
  4. ex4 

2G - Monday February 27th 2023


COMPUTER LAB SESSIONS

3C

Activity 1

Let's scratch our brain and code a little. 
Go to SCRATCH MIT. Choose a tutorial and then create a video game or an animated cartoon or a simple animation. It's up to you.
Mrs. M will guide you but put your hands up, don't shout her name. 
Quiet and calm are necessary to create with serenity.
Once you have finished, please call Mrs. M. She will save your work on her USB pendrive and send it to you through Teams during the Christmas holiday.
You can also do Activity 2 after saving your coded product. 

Activity 2

Have a nice Christmas holiday. Here are some activities about Christmas. Write down your name and today's date on your diary, copybook or sheet of paper together with the result of each exercise. You will give it to Mrs. Rabita. Have fun!

  1. ex 1
  2. ex 2
  3. ex 3
  4. ex 4
  5. ex 5
  6. ex 6
  7. ex 7
  8. ex 8 (read the instructions, do the preparation, listen to the audio, and do all the 4 tasks)

AT THE END OF THE SESSION, REMEMBER TO SWITCH OFF THE PC AND THE SCREEN. PUT THE KEYBOARD AND THE MOUSE AWAY. SET YOUR CHAIR CORRECTLY. LOOK AT THE PICTURE TO HELP YOU.